IDENTIFIKASI PERMASALAHAN PEMBELAJARAN MAHASISWA PENDIDIKAN MATEMATIKA PADA MATA KULIAH PROGRAM LINEAR: STUDI KASUS PADA PROGRAM STUDI PENDIDIKAN MATEMATIKA
DOI:
https://doi.org/10.20414/jtq.v14i1.20Keywords:
Linear Program, Mathematics Modeling, GraphicAbstract
The recent study identifies student learning problem on the course of linear program for students at mathematics department. The population is taken from students of mathematics department in Lombok West Nusa Tenggara. The findings show that there are four types of problem faced by students when learning Linear Program, such as: a) the lack number of references relating to the course, b) difficulties in modeling problem to mathematics model, c) teaching strategies causes student difficulties in in modeling problem to mathematics model, and d) students have no idea yet relating to the application of the course.
Downloads
References
Agus Suprijono. (2010). Cooperative Learning Teori dan Aplikasi PAIKEM. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Elis Sondayani, 2013. Perencanaan Ekonomi Kreatif Bagi Wirausawan. Jurnal media komunikasi (warta bapeda), volume 21 No. 4 Desember 2013.
Ety Septiati, 2012. Keefektifan Pendekatan Konstruktivisme Terhadap Kemampuan Koneksi Matematis Mahasiswa Pada Mata Kuliah Analisis Real I. Prosiding Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika FMIPA UNY Yogyakarta, 10 November 2012
Erman Suherman, dkk. (2003). Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia.
Hamdani. (2011). Strategi Belajar Mengajar. Bandung: CV Pustaka Setia.
Irzani. (2010). Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Media Grapindo Press.
Martinis Yamin. (2013). Strategi dan Metode dalam Model Pembelajaran. Jakarta: Referensi.
Sumaryanto, 2012. Pembinaan Mahasiswa Menuju Wirausahawan Yang Unggul. Diklat PMW di Kaliurang Tanggal 29 Mei 2012
Suyono, dkk. (2011). Belajar dan Pembelajaran. Bandung: Remaja Rosdakarya
Sugiyono, 2007. Statistika Untuk Penelitian. Bandung : CV Alfabeta.
Sugiyono, 2007. Metode penelitian pendidikan: pendekatan kuantitatif, kualitatif, dan R & D. Bandung: Penerbit Alfabeta.
Wina Sanjaya. (2010). Strategi pembelajaran berorientasi standar proses pendidikan. Jakarta: Kencana.


